Comença l'aventura...

Viatge en moto, sortint de Barcelona, passant per la Costa Blava francesa, pel nord d'Itàlia, sud d'Eslovenia...i fins a Croàcia!!!

Split, la ciutat dels xiringuitos

Esmorzar matiner. Nocilla amb pa bimbo a les 8 del matí a la nostra terrasseta d’acollida. Com aquí a Croàcia tenim els mateixos usos horaris que a Catalunya, però està situat més a l’est, el Sol comença a sortir cap a les 5 del matí. I nosaltres acostumem a despertar-nos a les 7. De forma que a les 23:00h ja estem roncant.

Avui toca visita a Split. El que nosaltres pensàvem que eren 50km es van convertir en un trajecte en moto de quasi 90Km.Sense ser lleig el casc antic de Split, és el mes lluït si el comparem amb Sibenik o Dubrovnik. Si a més a més afegim que no està tant ben cuidat i que el volum de turistes és el més elevat de tots (com a mínim aquest dia), el dia es converteix en un anar i venir pels carrerons sufocant.

Split es va construir dins d’un palau que el Sr. Dioclecià va manar construir per viure allà quan es retirés. Per accedir a Split es fa a través de les catacumbes, actualment quelcom semblant a un mercadillo. Abarrotat fins la bandera de xiringuitos es fa difícil avançar.

Un cop a dins comencem a passejar pels carrerons, places i catedrals. Fotos, fotos i fotos. Una calor insuportable. Decidim dinar i sortir de les muralles per anar al Port a buscar una ombra. Gelat al canto i apalancada al passeig marítim. Cap a les 5 de la tarda decidim que ja en tenim prou i tornem de nou al càmping. 89 Km de tornada, quin pal!!!

Per no perdre el costum, fem un bany per treure la calor, dutxa fresca i sandvitxos de petxuga de gall dindi per sopar. Anem a la tenda, que avui toca sessió de sèrie amb el portàtil: Californication. 3 capítols i aquí acaba el dia per nosaltres.